Megjelent a BADGE projekt keretében készült Értékképzők kézikönyve I. módszertani segédlet!
Partner hír | 2025.04.11.
Hír | EU, Felnőtt tanulás
A Talentum Alapítvány 2023-ban indult projektjének fő célja a tanulási eredmények láthatóvá tétele.
A Talentum Alapítvány 2023-ban indult „BADGE - Digitális jelvény a tudás és képességek elismeréséért a nemformális képzések során” című projektjének fő célja, hogy a civil szervezetek képzési és tudásfejlesztési tevékenysége során szerzett tanulási eredmények láthatóvá váljanak, a megszerzett tudás és készségek a társadalmi célú képzéseken a résztvevők számára elismertek és tanúsítottak legyenek.
A projekt során egy online módszertani ajánlást dolgoznak ki, amely lépésről lépésre segíti a civil képzőszervezetet, hogy a tanulási eredmények megfogalmazása már a tervezési szakaszban megjelenjen, majd azok elérése, értékelése és végül az egyes egyének tanulási eredményeinek megjelenítése megtörténjen. Ennek segítségével a nemformális tanulási alkalmak kimeneti alapúvá, felnőtt tanuló központúvá válnak.
A projekt hosszú távú célja, hogy a nemformális képzések által fejlesztett készségek elismerhetők legyenek, hogy megjelenjen az egyének önéletrajzában és digitális jelvényei között, valamint segítse a megértését annak, hogy az egyes képzések mire tették képessé az adott résztvevőt.
Az elkészült módszertani segédlet: Az Értékképzők kézikönyve I. segítséget nyújt a képzési és tudásfejlesztési tevékenység során szerzett tanulási eredmények láthatóvá tételében. |
Kiknek ajánljuk?
A civil szektorban működő képzésfejlesztőknek, képzésszervezőknek, trénereknek és oktatóknak, akik szeretnék láthatóvá tenni a képzési és tudásfejlesztési tevékenység során szerzett tanulási eredményeket.
A kézikönyvből többek között – civil szervezetek jó gyakorlatain keresztül – megismerhető:
• a tanulásieredmény-alapú szemlélet,
• a nemformális tudásfejlesztés sajátosságai és az EU irányok,
• a tanulási alkalmak tervezésének folyamata,
• az avatár és perszóna fogalma és meghatározásának módja.
A kiadvány elérhető a Talentum Alapítvány weboldaláról. |
Forrás: Talentum Alapítvány
Utolsó módosítás: 2025.04.11.